Αναζήτηση

Η επιλογή ενός αρώματος για ατομική χρήση ή ακόμα και για δώρο, μπορεί να αποβεί μεγάλος πονοκέφαλος και σπαζοκεφαλιά για γερούς λύτες !

Συνήθως με την αλλαγή της εποχής, αλλάζει και η διάθεση μας και κατά συνέπεια επιζητούμε την αλλαγή και στο άρωμα που θα χρησιμοποιήσουμε και θα γίνει η νέα ταυτότητα μας στις παρέες και την κοινωνική μας ζωή.

Ιδανικά ένα άρωμα χαρακτηρίζει την προσωπικότητα του ατόμου που το φοράει και η αύρα του ταυτίζεται με τον χρήστη του.


Τι πρέπει όμως να προσέξουμε και να σκεφτούμε πριν επιλέξουμε ?


- Δώσε τον απαραίτητο χρόνο στο άρωμα να αναπτυχθεί !




Είναι σημαντικό να έχεις την υπομονή και να αφήσεις να εξελιχθούν οι νότες του αρώματος ήπια και φυσικά χωρίς να αλλοιώνεις την διαδικασία τρίβοντας την επιδερμίδα σου στο σημείο που έχεις ψεκαστεί .

Αρχικά οι νότες κορυφής εμφανίζονται και συνήθως, χωρίς να σημαίνει ότι είναι κανόνας, αναδύουν νότες εσπεριδοειδών επιφανειακά και μπορούν να χαθούν από την επιδερμίδα μόλις σε λίγα λεπτά λόγω της έντονης πτητικότητας τους.

Έπειτα ακολουθούν οι μεσαίες νότες κυρίως από άνθη ή βότανα και στο τέλος μετά τα πρώτα 30 λεπτά αναδύονται οι νότες της βάσης που συνήθως αποτελούνται από ξύλο, γλυκές νότες, κεχριμπάρι, μόσχο κ.α.

Κατά συνέπεια δώσε στο άρωμα περίπου 45 λεπτά με 1 ώρα ώστε να μπορέσει να σου προσφέρει απλόχερα και αβίαστα τη σωστή αίσθηση και τους μοναδικούς συνδυασμούς ελαίων που διαθέτει.

Εάν είσαι άτομο τόσο ανυπόμονο όμως , η επόμενη λύση είναι ο ψεκασμός του ειδικού χαρτιού δοκιμής (tester) έτσι ώστε να μπορέσεις να πάρεις μία ιδέα του αρώματος που επιλέγεις.

Προσοχή όμως αυτή η λύση δεν θα αποδώσει στο 100% τις νότες του αρώματος που θα επιλέξεις, όμως θα σου δώσει το γενικό περίγραμμα. Αυτό συμβαίνει επειδή πολλές εταιρείες επιλέγουν κακής ποιότητας δοκιμαστικά χαρτιά που διαθέτουν χημική επεξεργασία ή συνθετικά χρώματα βερνικιού που κατά συνέπεια αλλοιώνουν έντονα το άρωμα.

Προσοχή λοιπόν το δοκιμαστικό χαρτί δεν είναι πανάκια !


- Άσε την φαντασία σου να επιλέξει το άρωμα σου !





Το άρωμα δεν είναι απλά ένα καλλυντικό που το φοράς για να δείχνεις ή να μυρίζεις όμορφα προς τους άλλους. Το άρωμα είναι ένα μοναδικό ταξίδι όλων των αισθήσεων σου, που μπορεί να σου αλλάξει τη διάθεση και να σου προσφέρει μοναδική αυτοπεποίθηση και ύφος που θα προσέξουν όλοι !

Όταν ψεκάσεις ένα άρωμα δεν είναι απαραίτητο να μάθεις για τις νότες και τη σύσταση του. Κλείσε τα μάτια σου και ρώτα τον εαυτό σου αν ήταν εποχή ποια θα ήταν (?), αν ήταν ένα χρώμα ποιο θα ήταν αυτό (?), αν ήταν ένα τοπίο ποιο θα μπορούσε να είναι (?).

Άσε τις αισθήσεις σου να σε ταξιδέψουν και να δημιουργήσουν εικόνες και στιγμές και αν αυτό σε κάνει να χαμογελάσεις και να να αισθανθείς γεμάτος συναισθήματα...τότε βρήκες το άρωμα που θα σε απογειώσει !


- Δοκίμασε με μέτρο και με προϋποθέσεις .





Είναι σημαντικό να μην βιάζεις τη διαδικασία του αρώματος χρονικά όπως είπαμε , αλλά εξίσου σημαντικό είναι να είσαι μετριοπαθής ώς προς την ποσότητα των αρωμάτων που μπορείς να δοκιμάσεις σε μόλις λίγα λεπτά.

Όπως παρατηρείται ευρέως όταν δοκιμάσεις περισσότερα από 3 αρώματα , η αίσθηση της όσφρησης ατονεί και δεν μπορείς να ξεχωρίσεις πλέον τις νότες που αναδύονται. Το αποτέλεσμα είναι μετά από λίγη ώρα να μυρίζεις ίδιες νότες παντού !

Ένας σημαντικός παράγοντας που αγνοούν οι περισσότεροι είναι οι καιρικές συνθήκες και η ψυχολογία και σωματική σου κατάσταση . Σε περιόδους με έντονη υγρασία ή υψηλές θερμοκρασίες το άρωμα τείνει να διαρκεί πολύ λιγότερο σε σχέση με ψυχρές περιόδους και ξηρό περιβάλλον .

Σημαντικός παράγοντας είναι και η ψυχολογία αλλά και η σωματική μας κατάσταση όπως για παράδειγμα εάν λαμβάνουμε κάποια φαρμακευτική αγωγή, η διατροφή μας και άλλα, καθότι επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση του αρώματος.

3 προβολές0 σχόλια


Ποιες είναι οι κοινές κατηγορίες των αρωμάτων και ποια η μέση διάρκεια τους ?

Είναι ένα συνεχές ερώτημα που απασχολεί τους καταναλωτές πριν προβούν στην αγορά κάποιου αρώματος .

Οι τύποι αρώματος εκφράζονται μέσω του ποσοστού essence που περιέχουν στη σύσταση τους και χαρακτηρίζονται με τους διακριτικούς τίτλους parfum, eau de parfum, eau de toilette οι οποίες και αποτελούν τις πιο εμπορικές κατηγορίες και ακολουθούν eau de cologne ή cologne και τέλος eau fraiche.


-parfum είναι η κατηγορία του αρώματος με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση essence η οποία κυμαίνεται από 20% και κατά περιπτώσεις αγγίζει και το 40%. Η εξαιρετική περιεκτικότητα του σε essence βοηθάει στη διατήρηση του αρώματος από 6 έως και 8 ώρες, πάντα σε ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες .

-eau de parfum αποτελεί την πιο luxury κατηγορία αρώματος μετά το parfum έχοντας συγκέντρωση essence από 15% έως και 20%. Η μεγάλη περιεκτικότητα του σε essence βοηθάει στη διάρκεια του, που κυμαίνεται από 4ώρες έως και 5 ώρες σε ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες.

-eau de toilette είναι ίσως η πιο κοινή εμπορική κατηγορία αρώματος που επιλέγουν οι εταιρίες και η περιεκτικότητα της σε essence κυμαίνεται από 5% έως και 15% σε κάποιους οίκους αρωμάτων . Η διάρκεια της συγκεκριμένης κατηγορίας μπορεί να διαρκέσει από 2 ώρες έως και 4 ώρες σε ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες.

-eau de cologne ή cologne είναι μία από τις δύο πιο οικονομικές κατηγορίες αρωμάτων αλλά και εξίσου κατάλληλη για όσους έχουν ευαίσθητη επιδερμίδα κυρίως στην αλκοόλη που αποτελεί βασικό συστατικό των περισσότερων αρωμάτων. Η συγκέντρωση σε essence βρίσκεται από 2% έως και 4% και η διάρκεια του καθορίζεται περίπου από 1 έως και 2 ώρες σε ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες.

-eau fraiche είναι η πλέον οικονομική κατηγορία αρώματος και απευθύνεται ιδιαίτερα στους καταναλωτές που διαθέτουν ευαισθησία τόσο στην αλκοόλη όσο και σε κάποια αλλεργιογόνα που συναντάμε στις ακριβές κατηγορίες αρωμάτων. Η περιεκτικότητα σε essence είναι από 1% έως και 3% και η διάρκεια τους είναι περίπου 1 ώρα. Πολλές φορές σε αυτή τη κατηγορία το τελικό προϊόν δεν περιλαμβάνει αλκοόλη, αλλά νερό .


Οι ιδανικές κλιματολογικές συνθήκες είναι εκείνες που δεν περιλαμβάνουν υψηλές θερμοκρασίες, υψηλή υγρασία ή ακόμα και έντονο κρύο πχ χειμώνας και καλοκαίρι.


Κλείνοντας θα πρέπει να τονίσουμε ότι σε μεγάλο βαθμό το άρωμα καθορίζεται σε διάρκεια και ποιότητα και από την επιδερμίδα του φορέα που θα το χρησιμοποιήσει και θα αναδείξει κάθε φορά τις νότες που εμπεριέχονται σε αυτό .

10 προβολές0 σχόλια

Μεγάλος ντόρος έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σχετικά με τον ισχυρισμό των προϊόντων που δεν δοκιμάζονται σε ζώα ή δεν περιέχουν ζωικής προέλευσης συστατικά.

Επικρατεί ένας πανικός φαύλων υποσχέσεων για την αγορά καλλυντικών προϊόντων με κύριο στόχο την επικέντρωση σε κάτι το οποίο δεν αφορά την σύσταση ή αποτελεσματικότητα του προϊόντος αλλά την ευάρεστη πράξη και ευσυνειδησία των εταιριών για την προστασία της πανίδας και την διάσωσή απειλούμενων ειδών.

Ως εδώ όλα αποδεκτά με μία μικρή όμως διαφορά.

Η απαγόρευση χρήσης ζωικής προέλευσης συστατικών και η απαγόρευση δοκιμών σε ζώα είναι υποχρεωτικός νόμος για όλες τις νόμιμα εγκατεστημένες εταιρίες εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε πλήθος άλλων χωρών που εναρμονίζονται με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, από το 2004 και 2009 αντίστοιχα ( νόμος ε.ε. 1223/2009).

Αντίστοιχα ο νέος νόμος για τους ισχυρισμούς των καλλυντικών προϊόντων ( νόμος ε.ε. 655/2013) απαγορεύει ρητά την χρήση ορισμών και επικοινωνία ενεργειών που ορίζονται ως υποχρεωτικές από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτόματα τις καθιστά παραπλανητικές για το αγοραστικό κοινό ( ενδεικτικά cruelty free, against animal testing κ.ο.κ. ).

Κατά συνέπεια δεν τίθεται ζήτημα cruelty free προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση εφόσον είναι υποχρέωση και δέσμευση των εταιριών και των τμημάτων ανάπτυξης προϊόντων και marketing αντίστοιχα η μη χρήση συστατικών ζωικής προέλευσης, η δοκιμή τους στα ζώα και η παράνομη επικοινωνία των αντίστοιχων ισχυρισμών.

Ο καταναλωτής οφείλει να ενημερωθεί ορθά από τις εταιρίες και να μην παραπλανάται διαρκώς με ορισμούς και έννοιες που δεν έχουν καμία απολύτως αξία και παραβαίνουν την νομοθεσία των καλλυντικών προϊόντων .


πηγές

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009R1223&from=en


52 προβολές0 σχόλια